home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Dok čekamo da električni model i3 bude predstavljen 29. jula u Njujorku, BMW je objavio nove detalje i slike.

Podsećanja radi, BMW i3 je u formi koncept vozila predstavljen još 2011. godine, dok će serijski model krenuti u prodaju u oktobru ili novembru ove godine i biće prvi model novog "i" podbrenda ovog bavarskog proizvođača.

Nemački magazin Auto Bild je nedavno pisao da će BMW i3 koštati oko 35.000 evra, a BMW se nada će u 2014. godini širom sveta prodati oko 30.000 komada.


U BMW-u su se posebno potrudili da i3 ima što manju težinu, a konačni rezultat kaže da je i3 težak 1195 kg (aluminijum, CFRP - carbon-fiber-reinforced plastic). Raspored težine iznosi skoro 50:50, a ovde i podatak da težina jednog točka iznosi samo 7 kg.

Dužina automobila je 3999 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2570 mm, dok su točkovi od 19 inča (gume (155/70 R19) 

Za pogon se brine elektromotor (težak samo 50 kg) sa 125 kW/170KS i 250 Nm, pogon je na zadnje točkove, ubrzanje od 0 do 60 km/h iznosi oko 3,7 sekundi, od 0 do 100 km/h mu treba oko 7,2 sekunde, dok je najveća brzina ograničena na 150 km/h.

Autonomija sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija (22 kWh) iznosi između 130 i 160 km, ali koja se može produžiti do 12% u ECO PRO modu i za još toliko u ECO PRO+ modu.


BMW će kupcima ponuditi i3 i sa opcionim benzinski motorom za produženje dometa. U pitanju je BMW-ov dvocilindrični motor iz motocikla zapemine 650 kubika, koji ovde razvija 25 kW/34KS i uz čiju pomoć se autonomija produžava na 250 do 300 km.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 2554



Komentari

I vise nego dobre performanse, a najvise me iznenadila, i to pozitivno, masa i3. Mislio sam da ce imati skoro tonu i po a ono eto malo vise od auta B-segmenta. Moje neko misljenje je da ga ne treba kupovati bez benzinskog agregata, pogotovo ako se zeli neka veca upotrebljivost.
Bas me je prijatno iznenadio i3 i cenim da ce dobro proci na trzistu, ima sve adute, naravno osim cene koja u inostranstvu i nece biti neka prepreka s obzirom na dotiranja drzava i benificije voznje u gradovima u vidu olaksica placanja raznih taksi.

Autor Orlo 10 Jul 2013, 10:44

tako to radi autoindustrija...

Autor ivan 10 Jul 2013, 13:11

Posto su novinari odradili prve test voznje, evo i malo hvalospeva:)
http://www.topgear.com/uk/car-news/bmw-i3-first-drive-2013-09-10
http://www.autocar.co.uk/car-review/bmw/i3/first-drives/bmw-i3-prototype-first-drive-review
http://www.edmunds.com/bmw/i3/2014/road-test.html

Autor toma 10 Jul 2013, 17:47

Još dva testa:

http://www.whatcar.com/car-news/2013-bmw-i3-prototype-driven/266194

http://news.drive.com.au/drive/new-car-reviews/first-drive-review-bmw-i3-20130710-2pp3q.html

Autor auto 10 Jul 2013, 17:53

Е сад очекујемо Ацику91 да се јави те да сумирамо како напредује едукација... :)
И да упутим једну процену (најскромнију): 50 000+ комада следеће године!

Autor Гагиба 10 Jul 2013, 18:14

Jeste revolucija, ali i Audi A2 je bio revolucija u ono vreme.
Njegova potrošnja je i danas danju nedostižna mnogim proizvođačima.
Sve mi se sviđa osim dvobojne karoserije i uskih zadnjih vrata. ZAŠTO?

Autor Roomster 10 Jul 2013, 18:20

U cemu je A2 bio revolucija. Sto je imao malu potrosnju model koji je do 100 ubrzavao za milion sekundi?

Autor toma 10 Jul 2013, 18:24

Ja sam malo star, a i staromodan, pa kada "kresnem engine", očekujem da može da me vozi dok ja ne odlučim, a bar onih 8 sati ( kolko kamiondžije smeju ). I da u granicama tog "polaznog kvaliteta" nadjem ono vozilo koje mi odgovara nekim drugim osobinama, a ne da mi ( bez uvrede ) veću autonomiju ima moja ( bolesna ) bešika od ovog automobila, koga na drugim sajtovima hvale i ovim tekstom:

"A kako bi BMW i3 neodlučnim kupcima dao dodatni razlog za kupovinu automobila, u slučaju da automobil ne ispuni zahteve mobilnosti u specificnim situacijama, novo-formirani 360°ELECTRIC vlasnički program pruža vozačima uslugu korišćenja alternativnih, konvencionalno pokretanih vozila iz BMW programa za potrebe dugolinijskih putovanja.

BMW još naglašava i da je i3 prvi svetski potpuno umreženi električni automobil, tvrdeći da nijedan drugi automobil na svetu ne poseduje toliki kapacitet razmene informacija sa drugim vozilima, vozačima ili spoljnim svetom, uopšte. Svi i3 primerci dolaze sa dodeljenom SIM karticom kojom se otključava BMW ConnectedDrive servis, poput navigacije specijalno razvijene da unapredi autonomiju, Remote aplikaciju za razmenu informacija sa drugim automobilima u bilo kom trenutku putem pametnih telefona i još dosta toga"

Ja ne želim takve automobile. Zaista. Bez razlike koji bedž na sebi nose

Autor dokker 10 Jul 2013, 19:14

@dokker
ma idi leci besiku. Batali automobile. Zdravlje je najbitnije.

Autor toma 10 Jul 2013, 19:37

U cemu je A2 bio revolucija. Sto je imao malu potrosnju model koji je do 100 ubrzavao za milion sekundi?

Autor toma 10 Jul 2013, 18:24

A2 je u svakom pogledu bio ispred svoga vremena (potpuno alu karoserija , vrhunska aerodinamika , izuzetno niska potrošnja uz konvencionalnu tehniku , prostranost u odnosu na dimenzije...) , ali je izašao u pogrešno vrijeme , tj. Audijevo ime tad nije bilo dvoljno jako kao sad , da mu zagarantuje uspijeh na osnovu toga , dok je npr. A klasa (u svakom pogledu lošije auto od A2)upravo zbog tada jakog Mercedesovog imena uspijela , iako je upravo ona bila dvosjekli mač za Mercedes , jer brojke prodaje su povećane ali je imidž od tada trajno urušen...

A o ovom bumbaru sa točkovima od bicikla stvarno nemam mišljenje i što ga manje gledam , to bolje...

Pa zar je moguće da isti proizvođač pravi npr. ovakvo remek dijelo [img]http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2010/07/BMW-M-V10.jpg[/img] i ovu veš mašinu...

Autor Đorđe 10 Jul 2013, 22:09

pff , stvarno su ga napravili , citam review i jako je dobro ocjenjeno ..kakav ce bit i8 onda kad je ova kocka vako dobra

Autor hahe 10 Jul 2013, 22:58

toma
Sa bolesnom bešikom (i upaljenom prostatom), sve uz glad (koja inače pojačava mokrenje),čak i po neravnom i krivudavom putu, ja izmedju dva "stajanja" mogu da izdržim 2,5-3 sata ( npr, od HN do Tjentišta, sa "nule" da odem na 1.20 nmv i da se "spustim" ). A klasično vozilo "bez gašenja" može lako da predje i preko 1.000 km.
Ali, ovaj BMW, mada je verovatno savršenstvo u toj vrsti tehnologije (nisam stručan da procenim), ne može koliko i moja bešika, pa ni da (zbog visinske razlike) stigne ni od HN do Gacka.
Prosto, možda je on savršen u svojoj klasi, ali još uvek nije na niovu da ispunjava osnovnu ulogu vozila - da čoveku pruža "slobodu pokreta". "Slobodu pokreta" koju on (i ta vrsta vozila) pruža, ima i "ptica u kavezu". Kada on bude mogao da pruži ono što može da doživi "ptica van kaveza", a sve to po nekoj "razumnoj ceni", tada "možda". Do tada - ne razumem šta je to toliko afirmativno u vezi ovog vozila (kao da je perpetuum mobile), sem samih napora BMW-a da se oproba i u tim vodama

Autor dokker 10 Jul 2013, 22:59

@dokker
i3 nije napravljen da se vozi van grada (so to speak). Kodno ime mu je bilo "megacity". Dakle BMW nije kompanija koja luta u polupijanom stanju, vec tacno znaju sta rade i za koga rade.
Sta je afirmativno. Mnogo stvari. Aj za pocetak ovo: do sada je najjeftiniji auto kod kojeg je karbonfiber koriscen kao kod i3 kostao minimum 300.000 evra i proizvodio se 1000-2000 komada godisnje. Ostalo da ne pricam, tehnicke specifikacije govore za sebe.
A ako hoces da budes kao ptica kad se pusti iz kaveza kupi lepo paraglajder pa se ljuljni sa neke planinchuge.

Autor toma 11 Jul 2013, 01:28

@Djordje
alu konstrukciju su imali audiji dosta pre A2. Koristio je motor iz VW Lupo-a. Nit je bio baba, nit je bio deda. Nije imao neku vizuelnu diferencijaciju od ostalih audija. Sto se toga tice bio je kao da si uzeo neki audi i u photoshopu ga strechovao na zadate proporcije. Ima slicne dimenzije kao i3 i nema ni priblizno isti komfor za putnike. Vozne karakteristike su mu bile "NULA". Dinamika i performanse "NULA". Dakle zato je "puko". Jer je hteo da bude sve, a nije bio nista (i niko). I VW nije uspeo da ga napravi i prodaje po ceni po kojoj vredi. Eto zato je ispario, a ne zato sto je audi u to vreme bio slab, ili sto je ne daj Boze bio ispred svog vremena. I pokusaj jos da pronadjes crash testove iz tog vremena. Nisam siguran, ali ako me secanje ne vara, ti crash testovi bi ti bili zanimljivi.
Uporedjivati, cak i slucajno, i3 i A2 je smesno. A2 od kvaliteta, koncepcije, i bilo cega drugog nema sta da trazi ni blizu modela i3. A2 je obican auto gde je audi pokusao da ugradi alu tehnologiju iz vecih modela i u sve to ubaci motor iz VW lupa. Wrooong.

Autor toma 11 Jul 2013, 02:13

@toma
Ako:
- je autonomija "izmedju 130 i 160 km", a sa dodatnim SUS motorom "izmedju 250 i 300 km" ( tj. "duplira" skoro autonomiju );
- SUS motor samo puni baterije sa strujom;
- rezervoar za benzin je 9 litara
- posle tih "250 do 300 km" više nema ni goriva, ni struje,
koliko taj SUS motor troši na 100 km?
Da li on 9 litara potroši na oko tih "dodatnih" oko 150 km ( posle 160 do 300 km ) ili 9 litara potroši na "pola", tj. 75 km ( izmedju 160 i 235 km ), a do 300 samo na struju?
Tek, bojim se da je taj SUS motor gutač goriva.
Imaš li ti te podatke?

Autor dokker 11 Jul 2013, 08:07

Ko bi rekao? Najvise hvalospeva o i3, od Kris Harisa!
http://www.pistonheads.com/roadtests/doc.asp?c=100&i=28060

Autor toma 12 Jul 2013, 17:09

A2 iz 99-e god, bez upotrebe karbon fibera je težio 895 kg, toliko. ;)

Autor Pit 12 Jul 2013, 17:58

@ Pit
Ja sam lepo rekao, Masu i Potrošnju Audija A2 ni danas danju neki nisu dostigli.
I to je revolucija.
Pre 14 godina je bez karbon fibera i bez kojekakvih komonrejl i bi turbo ultra giga mega tehnologije bio REVOLUCIJA!
Samo što to ovde neke jako boli !!!!!

Autor Roomster 12 Jul 2013, 18:08

Danasnji automobili imaju 150kg vise opreme i bezbednosnih sistema od automobila pre 14 godina. Osim toga, taj auto je tezio 895kg sa trocilindricnim prdavcem od 1.2L iz VW Lupo, i dok ubrza do 100 km/h, verovatno si vec stigao na odrediste. I ako na sve to dodamo baterije koje su teske 250kg eto partty-ja. Kada bi i3 imao takav motor, i kada bi izbacili iz njega svu tehniku i sisteme koji pre 15godina nisu postojali bio bi tezak ko karting. Osim toga, koga boli ne pominjanja "revolucije" (postoje dve vrste revolucija - one koje uspeju, i one koje se uguse u svojoj nesposobnosti i jadnosti) neka se obrati Kris Harisu, pa neka mu preti advokatima:)))
ps. stize uspela revolucija!!!

Autor toma 12 Jul 2013, 18:23

toma
Inače ovaj od 650 ccm u I3 je sila ! : )))
A2 je bio ispred svog vremena.
Još se toliko nije gledalo na potrošnju, nije bilo toliko skupo gorivo, a jaka mu je cena bila.
Danas je vreme za A2 i takve automobile.
Uostalom zato i BMW izbacuje I3.

Autor Pit 12 Jul 2013, 18:42

i3 nema nikakve veze sa A2. A2 je bio revolucija sa motorom iz VW Lupo od 50 ili 60ks? Revolucija koja je ubrzavala do 100 za preko 15s? Haha, pa naravno da je propao. Kilavko.
i3 nema nikakav motor sa unutrasnjim sagorevanjem koji ga pokrece. i3 ubrzava bolje od bilo koje A klase (izuzimajuci a45). i3 dolazi. Cuveajte se BMW-mrzci. Stize vam crni ponedeljak (29.jul)

Autor toma 12 Jul 2013, 18:49

toma
Pa pogledaj performanse automobila od pre 14 godina, ti ih porediš sa današnjim.
Laž je da ubrzava bolje od A klase, A250 ide 6,6 do 100.
Samo što A klasa može da ide kolko hoćeš, da ne pričam posle 100 ubrzanje.
A I3 ako tako voziš, možeš da stigneš do kafića i prc. :)

Autor Pit 12 Jul 2013, 19:17

Kad već pljuješ A2, ajde da pogledamo sportsku seriju 3 iz tog doba.
316i M43TUB19 1998–2001 1895 I4, 8v 105 PS (77 kW; 104 bhp) 165 N·m (122 ft·lbf) 12.4 s
A evo A2 :
1.4 16v 1390 cc inline 4cyl 16v DOHC 55 kW (75 PS; 74 bhp)
@ 5,000 rpm 126 N·m (93 lbf·ft)
@ 3,800 rpm AUA,
BBY 12.3 sec 173 km/h (107.5 mph
Pa i nije neki uspeh. ;)
A 1,2 je dizel sa potrošnjom od 3 litre.
Ai on ide ispod 15 sek do 100, ne znam zašto lažeš.
1.2 TDI
aka: 3L 1191 cc inline 3cyl SOHC 45 kW (61 PS; 60 bhp)
@ 4,000 rpm 140 N·m (103 lbf·ft)
@ 1,800–2,400 rpm ANY 14.9 sec 168 km/h (104.4 mph) 3.0 L/100 km

Autor Pit 12 Jul 2013, 19:28

Kad neko uporedjuje makine by BMW i motore VW-a suvim brojkama vidi se da je neko mnogo neozbiljan. Ako proizvodjac kaze da trosi 3L onda stvarno toliko trosi, i ako VW kaze da ubrzava 14.9s onda da mu verujemo (al lazem....)
Mnogo neozbiljno i neobavesteno nastupas. Treba da te sramota, kad za i3 koji ubrzava za 7.2s kazes:"Inače ovaj od 650 ccm u I3 je sila ! : )))" Ti nemas elementarno znanje o i3 modelu pa bi zato trebao da se klonis ovakvih tema.

Autor toma 12 Jul 2013, 21:04

toma
Inace sta kazes za proporcije I3 i ovu silu od haube ! : )))

Autor Pit 12 Jul 2013, 21:37

тома
Упадаш у дијалог без смисла.
И ко се уопште сети оног смешног Ауди канистера за пиво?? :))
И3 ће само у првој години производње бити продат у више комада него ли она алуминијумска лименка за целог свог кратког века!!
И3 је најпожењнији, најсофистициранији и најсавршенији аутомобил у прве две деценије двадесетог века. Наравно, мислим на аутомобиле са умереном ценом испод 100к.
Преко ће то бити И8!! ;)

Autor Гагиба 12 Jul 2013, 22:26

@Gagiba
kod i3 uopste nije bitno koliko ce da se proda u prvih godinu dana. Bitan ce biti imidz BMW koji ce da poleti do neba (mada je i sada daleko iznad ostalih), zatim, i3 je vec napravio pozitivan marketing u zadnja dva dana, ne samo za sebe, vec i za i8. Trece, BMW-SGL je jedini proizvodjac koji moze da proizvodi karbonfiber komercijalno. Cak su sklopili ugovor sa Samsumgom kome ce proizvoditi kucista za nekoliko top uredjaja za 2014. godinu (verovatno S5). To ce biti oko 100 miliona delova od ugljenicnih vlakana. Dakle, samo taj sporedan poslic ce im doneti profit o kojem radionice ne mogu da sanjaju. A bice tu jos mnogo cega drugog. Jos nekoliko velikih kompanija se interesuje. Samo ce im ustupiti deo svojih Sci-Fi pogona, i profit ko ceo Dajmler (doduse BMW je u prvom kvartalu i ovako imao 2,7 puta veci profit od Dajmlera:))

Autor toma 12 Jul 2013, 23:11